Hei,
Den 6. Juni 2018 tok jeg turen til Fagernes for å kjøpe en brukt Canon 6D fra en Finn.no selger. Handelen gikk greit, og fikk beskjed om at kamera fungerte akkurat som det skulle og det ikke var noen feil med det, så jeg tok det med hjem.
Så lengre historie kortere: 28 dager etter kjøpet merket jeg noe galt med hvert eneste bilde jeg tok. Jeg sjekket kamera for feil eller mangler, kjekket bildene nøye, og det var noe som ikke stemte. Etter jeg hadde beveget himmel og jord, gjort masse research og spurt flere «eksperter», så fant jeg til slutt utav det var lukkeren på kamera som bare ble værre og værre. Fikk pris på 5000 kr +/- for reperasjon.
Dette gjorde meg rett og slett forbanna for det hadde jeg ikke råd til, og jeg begynte å ta kontakt med Canon, fotobutikker og forbrukerrådet om det var noe som kunne gjøres, eller om at det var 6000 kr rett ut vinduet.
Spol frem til i dag (4. August 2018), så sitter jeg å blar igjennom bilder jeg har tatt (driver backup av diverse filer og bilder), og klarer faktisk å se på bilder tatt allerede fra den 6. Juni (altså, dagen kamera ble kjøpt) at det samme problemet faktisk eksisterte når jeg kjøpte det, bare ikke like ille som det var mot slutten.
Selvfølgelig vil jo selger nekte for at han ikke visste om feilen, og det kan jo stemme. Ingen som vet. MEN, jeg kjøpte fortsatt et produkt jeg fikk svar fra selger fungerte som det skulle med null feil og mangler, noe jeg i etterkant fant utav at ikke faktisk stemte.
Noe her som klarer å si om jeg har en sak på dette med infoen over? Har jeg en sak på det, så vil jeg ta kontakt med selger for å prøve å løse problemet, hvis ikke går jeg nok engang til forbrukerrådet.
Takk for svar.