Hei,
Jeg kjøpte en ryggsekk hos Interfoto for bruk med fotoutstyr. Dette er stadig under 6 måneder siden.
Da jeg brukte den på en shoot så sørget jeg for å lukke den skikkelig, og vi gikk en 2-3 km før vi så bussen og begynte å løpe for å rekke den. Da skjedde det som ikke burde skje, glidelåsen skled opp (den lukkes i bunnen dvs det er svakhetstegn at den kan gli opp) og min sigma art 85mm falt i asfalten. Jeg reklamerte selvsagt med en gang, og butikken sa jeg skulle høre fra dem. Det er over 1 måned siden. I følge selger skulle daglig leder følge opp, og ledelsen fikk beskjed da jeg også reiste krav om erstatning pga skaden jf forbrukerkjøpsloven.
Det har nå gått over 1 måned, jeg har ikke hørt noe og dette er en butikk som er notorisk elendig på kundeservice. Det var en dum ide å kjøpe der sist, og det slår meg hver gang etterpå.
Jeg sender derfor saken til forbrukerrådet. Men jeg vil gjerne legge ned påstand at butikken er avskjært fra hevingskrav da de har vært passive i over en måned. Kan jeg det? Og samtidig legge ned krav om erstatning for dekningskjøp?