Salget av drakter i forbindelse med fotballandslaget for kvinners kamper, er blitt mer enn doblet siden sist landslaget spilte på Ullevaal, opplyser leder merkevare i Norges Fotballforbund, Jan Ove Nystuen, til NRK.
Tirsdagens 2-1-seier mot Polen var landslagets første på Ullevaal etter Ada Hegerbergs landslagscomeback.
– Jeg tror det er en kombinasjon av at Hegerberg er tilbake, det er stor interesse rundt henne, og at vi har flere profiler som Caroline Graham Hansen og Ingrid Syrstad Engen, sier Nystuen.
Han forteller at det er særlig det siste året at interessen rundt kvinnelandslaget har økt.
Unisport, som drifter NFFs supportershop på Ullevaal, fortalte tirsdag at drakter med Ada Hegerbergs navn på ryggen var utsolgt halvannen time før kampstart.
Kun 50 drakter var blitt trykket opp, noe Nystuen forklarer med forsinkelser i forsyninger fra produsenten.
– Vi skulle hatt mange flere drakter med komplette navn og nummer, men som ikke har blitt levert i tide. Det har vært krevende i koronatider å få elementer fra Nikes produksjon i Kina, sier han.