– Den bilen har jeg ikke noe å gjøre med, selv om David Richards påstår det i pressemeldingen, sier Peter Stevens undrende da vi tilfeldigvis møter ham på en pub utenfor Goodwood Festival of Speed, der Prodrive P25 skal debutere dagen etter.
Prodrives egen versjon
Stevens er ingen hvem som helst blant engelske formgivere. I tillegg til McLaren F1, Jaguar XJR-15 og flere andre biler stylet han den opprinnelige WRC-utgaven.
Så det er ikke rart at Prodrive-sjef Richards ønsker å profittere på å ha med navnet til Stevens på prosjektet.
– Han ringte meg og fortalte meg om prosjektet, men jeg har ikke løftet pennen til papiret i forbindelse med denne.
RÃ¥dyr moro
Heller ikke Subaru er med på leken. Det er kundene selv som må stille med en donorbil og en lommebok som tåler å bli lettet for 460.000 pund, pluss moms. Det er nemlig prisen Prodrive skal ha for å oppgradere motoren til en ytelse på 400 hestekrefter koblet til en sekstrinns halvautomatkasse.
I tillegg er karosseriet glattet og lettet en smule gjennom forbedret materialbruk, og teknikken er forbedret.