FIM og Dorna har inngÃ¥tt en avtale som gjør at den gamle Supersport-klassen fÃ¥r ny aktualitet. Klassen har havnet i bakleksa de senere Ã¥r fordi antallet sykler som kunne godkjennes av regelverket ble færre og færre og til slutt endte det opp som en nesten ren Yamaha R6 klasse. I tillegg har det vært enkelte Kawa ZX-6R og MV Agusta F3. Men – de nye reglene Ã¥pner opp for sykler opp til 960 ccm, pÃ¥ tross av protester fra Yamaha. Volumøkningen er gjort for at Ducati kan delta med sin 959 ccm Panigale V2. Triumph har ogsÃ¥ meldt seg pÃ¥ med sin delvis prototype 765 Daytona. Engelskmennene hevder seg allerede i BSC med Daytona 765. Det ventes ogsÃ¥ at MV Agusta dropper sin 675 og kommer opp med en 800 ccm F3. Det ryktes ogsÃ¥ at Kawasaki jobber med en etterfølger til ZX-6R, men hvilket format den kommer i er uklart. Det er ogsÃ¥ mulig at Yamaha prøver seg med den nye R9 som kommer, men den kan komme til Ã¥ stange mot en kubikk-grense. Sannsynligvis blir de tresylindrede begrenset til 800 ccm slik at kun er tosylindrede som kan ha opp til 960 cm.