Suzuki V-Strom DL1050 DE – mer offroadpotensiale

Les hele artikkelen

Nye Suzuki V-Strom 1050 DE er oppgradert for å gi mer offroadpotensiale. Veskene er ekstrautstyr
» data-medium-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/09/suzuki-v-strom-1050-de-04-300×200.webp» data-large-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/09/suzuki-v-strom-1050-de-04.webp» />

Nye Suzuki V-Strom 1050 DE er oppgradert for å gi mer offroadpotensiale. Veskene er ekstrautstyr
» data-medium-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/09/suzuki-v-strom-1050-de-04-300×200.webp» data-large-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/09/suzuki-v-strom-1050-de-04.webp» loading=»lazy» width=»822″ height=»548″ src=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/09/suzuki-v-strom-1050-de-04.webp» alt=»» class=»wp-image-19011″ srcset=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/09/suzuki-v-strom-1050-de-04.webp 822w, https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/09/suzuki-v-strom-1050-de-04-300×200.webp 300w, https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/09/suzuki-v-strom-1050-de-04-768×512.webp 768w» sizes=»(max-width: 822px) 100vw, 822px» />
Nye Suzuki V-Strom 1050 DE er oppgradert for å gi mer offroadpotensiale. Veskene er ekstrautstyr

Den nye Suzuki V-Strom DL1050 DE modellen er mer fokusert på offroad og har en god del oppgraderinger i forhold til XT modellen den erstatter. Blant disse er et 5″ TFT display. Videre: Opp/ned quickshift er standard, det samme er midtstøtte, håndbeskyttere og 12V uttak. Utseendemessig er DE stort sett uforandret, men chassismessig har det skjedd en del. Framhjulet er 21 tommer og bakhjulet 17 tommer, begge skodd med Dunlop Trailmaz Mixtour dekk. Fjæringen er fullt justerbar KYB med lenger vandring og bakkeklaringen er romslige 190 mm. Gaffelvinkel og forsprang er økt og hjulavstanden er 40mm lenger.

Klassiske Suzuki farger og design som er inspirert av den legendariske Big Four: V-Strom DL1050 DE

Motormessig: Stort sett uforandret, men eksosventilene er fylt med sodium for bedre varmeavleding. Første og sjette gir er høyere. Kraftigere kjede er på plass med tanke på offroad. På elektronikksiden har sykkelen fått 6-aksers IMU som muliggjør 2-stegs krengningssensitiv ABS, Hill hold og mer. Ride by wire gass, tre trinns traction kontroll og tre motor modes er også med. Et av de nye motor modes kalles «G» for grus. Det tillater mer bakhjulspinn ved offroadkjøring. Høyere vindskjerm kan leveres som ekstrautstyr.
Kjøreklar vekt er 252 kg.