Da Vinales fikk sparken hos Yamaha ble et attraktivt sete ledig. Det la Morbidelli beslag pÃ¥ og oppfylte dermed en flerÃ¥rig drøm. Ettersom han nÃ¥ er «frisk» etter kneoperasjon sitter han pÃ¥ fabrikksykkel med kontrakt ut neste Ã¥r. Men – det gjorde at det ble et sete ledig hos Petronas hvor Morbidelli kjørte før kneoperasjonen. Aprilia hadde ogsÃ¥ et ledig sete etter at Savadori ble vist pÃ¥ dør og var ute etter «pensjonerte» Dovisioso, men han var for treg i avtrekket nÃ¥r det gjaldt Ã¥ bestemme seg, sÃ¥ Aprilia benyttet anledningen og sikret seg den nylig sparkede Vinales. Da sÃ¥ Petronas en mulighet og sikret seg Dovisioso til Ã¥ fylle setet til Morbidelli. Det betyr at Petronas, hvis uttalte politikk er Ã¥ være springbrett for unge, lovende førere kjører resten av sesongen med 2 førere som er rundt 80 til sammen. Om ting har roet seg? Langt fra! Det blir ledig sete hos Petronas nÃ¥r Rossi gir seg ved sesongslutt og det er ennÃ¥ ikke klart hvem som skal kjøre i Rossis VR46 team sammen med lillebror Luca Marini.
Som sagt: Stol-leken er i full gang …