Det er Bonhams som har alle auksjonene på de ulike Goodwood-arrangementene, og naturlig nok handler det først og fremst om sports- og racerbiler, gjerne med god historie.
Lang vei mot suksess
David Brown hadde lagt lista for racingsatsingen høyt ved inngangen til 1950-tallet: Han ville vinne Le Mans. Veien dit skulle bli lang. Det skjedde ikke før i 1959, men underveis utviklet Aston Martins stadig mer konkurransedyktige biler.
DB3 skulle egentlig debutere i Le Mans 1951, men to måneder før løpet eksisterte den kun på papiret, så debuten skjedde hjemme på Dunrod på høsten. Det ble bygd både åpne og lukkede versjoner, og rekkesekseren ble boret opp fra 2,6 til 2,9 liter.
Vinnerbil
Den femte av de totalt ti DB3-bilene debuterte på Silverstone i 1952 våren 1952 og var også med på Monaco Grand Prix, uten spesiell suksess. Sin første seier fikk eksemplaret på Goodwood 9-Hours, et løp som gikk fra ettermiddagen gjennom kvelden for å ha målgang ved midnatt. Peter Collins og Pat Griffith delte på kjøringen som ga bilen sin største seier.
Nå håper dagens eier, som har brukt den i flere historiske løp både på Goodwood og i Monaco, at den skal falle i smak hos et kjøpesterkt publikum.