Ny Ducati Diavel V4: Mer effekt, lavere vekt.

Les hele artikkelen

Ducati Diavel V4: Kompakt, bomsterk og diavelsk rå.
» data-medium-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/10/2023-Diavel-V4-03-300×200.jpg» data-large-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/10/2023-Diavel-V4-03.jpg» />

Ducati Diavel V4: Kompakt, bomsterk og diavelsk rå.
» data-medium-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/10/2023-Diavel-V4-03-300×200.jpg» data-large-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/10/2023-Diavel-V4-03.jpg» loading=»lazy» width=»900″ height=»600″ src=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/10/2023-Diavel-V4-03.jpg» alt=»» class=»wp-image-19167″ srcset=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/10/2023-Diavel-V4-03.jpg 900w, https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/10/2023-Diavel-V4-03-300×200.jpg 300w, https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/10/2023-Diavel-V4-03-768×512.jpg 768w» sizes=»(max-width: 900px) 100vw, 900px» />
Ducati Diavel V4: Kompakt, bomsterk og diavelsk rå.

Diavel V4 er ikke en oppgradering – det er en helt ny sykkel. Det mest opplagte er selvfølgelig byttet fra tidligere generasjoners 1262 ccm, 159 hesters V-twin over til samme V4 som sitter i Multistrada. I praksis: 168 hester 125Nm. Chassiset er selvfølgelig massivt omarbeidet for å gi plass til den nye motoren og Ducati benyttet anledningen til å redusere chassisvekten med 8 kg, noe som gir en fulltanket vekt på 223 kg – 13 kg lettere enn forgjengeren.

Se det eksosanlegget, da! Ikke tvil om hva det dreier seg om.

Bremsene er selvfølgelig fra øverste hylle hos Brembo og fjæringen består av en 50mm USD gaffel og monodemper bak. Altså ikke semi-aktiv Öhlins i denne omgang, noe som åpner døren for en senere, rå S-modell. Ellers formelig drypper det av elektronikk og teknikk – selvfølgelig styrt av IMU og med alle hjelpesystemer som tenkes kan. Levering begynner i januar 2023 og prisen i Norge blir beskjedne 358.400,- (med forbehold om avgiftsendringer.)