Det var nok en del Ford-fans som fikk kaffen på tvers når den elektriske Mustang Mach-e ble avduket. Men selv om Ford nå vil investere 50 milliarder dollar i utvikling av elbiler frem til 2026, skriver administrerende direktør Jim Farley i pressemeldingen at de vil «turbolade planen for interne forbrenningsmotorer». En motor som ikke får turbo men allikevel flere hester er V8-eren i 2024-modellen av Ford Mustang.
Låser bakhjulene
I tillegg til Ecoboost og GT-utgavene, viser Ford frem noe de kaller Mustang Dark Horse. Den skal visstnok få 500 hk som ifølge produsenten blir den sterkeste selvpustende V8-eren de har levert (Shelby-versjonene er kompressormatet).

DIGITALT: I det som kanskje blir den siste generasjonen av Ford Mustang med forbrenningsmotor har de skiftet ut de tradisjonelle instrumentene med digitale flater.
En skal ikke lete lenge på nettet for å finne videoklipp av Mustang-førere som slenger litt mer med hekken enn de hadde sett for seg. Det kan nok bli enda flere for de som prøver ut den elektroniske drifte-bremsen, som låser bakhjulene når du måtte ønske.
Tordenskrall
Et annet triks som nok blir populært er fjernstyrt rusing av motoren, for de som velger den ti-trinns automatkassen fremfor sekstrinns manuell. Ved hjelp av nøkkelen skal det gå an å la naboer og forbipasserende få nyte et bensindrevet tordenskrall uten å forlate cafe-bordet.

KARBON: Ford Mustang Dark Horse blir utstyrt med felger av karbonfiber, noe som nok kan anspore til litt ekstra nervøsitet i nærheten av fortauskanter.
Innvendig har det også skjedd en solid oppgradering, og Mustangen kan nå by på digitale skjermer som de fleste andre. For nostalgikere skal det gå an å velge et oppsett som ligner nøyaktig på instrumentering fra den såkalte Fox-body generasjonen.
Karbonfelger
Utvendig får Ford Mustang Dark Horse felger av karbonfiber, ekstra store luftinntak, fastmontert hekkspoiler og en egen dyp blå lakkfarge.

NYTT NAVN: Ford Mustang Dark Horse er et nytt navn i Mustang-familien, blant annet valgt fordi det visstnok ikke kommer noen Shelby eller Mach1 versjon av denne.
Motoren har fått låne diverse godbiter fra Shelby GT350 og GT500, og det er bare å håpe på at denne sannsynligvis siste utgaven av villhesten også kommer hit til Norge. Pris i USA er antydet å ligge rundt 60.000 dollar, omtrent 600.000 kroner før avgifter, og levering der borte er planlagt å starte neste sommer.