Polestar har så langt to modeller i porteføljen med hybriden Polestar 1 og den helelektriske volummodellen Polestar to.
I slutten av september slapp selskapet en pressemelding som avslørte planene om en en crossover-SUV, Polestar 3, og Polestar 4, en mindre utgave av 3eren med lansering i 2023. I tillegg er det ventet en Polestar 5, som vil bli produksjonsutgaven av selskapets Precept Concept.
Hør denne ukens første episode:
Nylig kom det også mer informasjon om Polestar 3.
SUV-en skal lanseres i 2022 og produseres ved selskapets amerikanske anlegg i Charleston i Sør-Carolina.
– Vi kommer til å bygge i USA for amerikanere. Polestar 3 vil bli førende for utseende av elektriske SUV-er. Det blir også den første Polestar-bilen bygget i USA, sa Thomas Ingenlath.
Polestar har for tiden modeller på veien i 14 markeder og forventer at salgsvolumet blir på 29.000 biler i 2021. Tilstedeværelsen skal økes til 30 globale markeder innen utgangen av 2023.
Polestar planlegger også å tidoble det globale salget på rundt 29.000 i 2021 til 290.000 innen 2025.
Hør denne ukens andre episode:
– Polestar 3 skal være tett bundet opp til Volvo XC90-arvtageren, sier Finansavisens Motor-journalist og medprogramleder i Mil etter mil, Håkon Sæbø.
– Jeg blir så forvirret av tallopplegget til Polestar, mener bilekspert og medprogramleder Marius Mørch Larsen.
Sæbø har også bitt seg merke i produksjonsmålet til Polestar.
– De skal jo produsere forferdelig mange biler, sier Motor-journalisten.
– Det vi skal huske på er at Polestar 3 kommer til å bli stor og utrolig mange kommer til å kjøpe den, legger han til.
Hør forrige ukes episoder: