SUV-ryktene blir ikke mindre av at den tidligere Ferrari-toppen flytter til England, overtar jobben etter Mike Flewitt og skal fronte McLaren fra hovedkvarteret i Woking.
I Maranello tilskrives tyskeren mye av ansvaret for at V12-motoren fortsatt er i produksjon, eksempelvis i 812 GTS og de spektakulære spesialutgavene Daytona SP3, Monza SP1 og SP2. Samtidig har han vært med å utvikle hybrider som SF90 Stradale, 296 GTB og 296 GTS.
Utviklet Cayenne
Leiters gikk fra Porsche, der han hadde ansvaret for SUV-produksjonen og utviklingen av Cayenne, til Ferrari i 2014. Nå som Ferraris Cayenne- og Lamborghini Urus-utfordrer Purosangue SUV er rett rundt hjørnet, er det ikke vanskelig å tenke seg at McLaren har lignende planer. Tidligere McLaren-sjef Flewitt avfeide rykter om en SUV, men med dette rollebyttet levnes det ingen tvil. Leiters kan det å lage raske og sportslige SUV-er, og det vil overraske oss om det ikke i det minste loves et offisielt SUV-konsept i løpet av året.
I toppsjiktet av SUV-klassen lanserte nylig Aston Martin DBX707, mens Lamborghini ligger an til å svare med EVO- og Performante-utgaver allerede i år. Ferrari SUV-en ligger an til å bli lansert 16. juni, i anledning presentasjonen av forretningsstrategien de kommende årene.
Starter i juli
Benedetto Vigna som overtok sjefsjobben i Ferrari i september i fjor, lover at den første helelektriske Ferrari-modellen kommer i 2025. Ifølge McLaren starter Leiters i jobben 1. juli.