Når det kommer til markedsføring i 2022 er synlighet et nøkkelord som bør prioriteres. Men synlighet betyr lite hvis man ikke samtidig har evnen til å etablere meningsfulle forhold med kundene sine. For forholdet mellom brand og kunde er noe som har vært i endring i løpet av de siste mange årene og i dag ser man at kunder i høyere og høyere grad velger produkter de føler at understreker identiteten deres på en eller annen måte. Profileringsprodukter er en ting som kan bidra til å utvikle begge disse tingene, og i denne artikkelen skal vi se nærmere på akkurat det.
Det finnes mange forskjellige profileringsprodukter, og det du bør velge til akkurat din bedrift er noe som bør stå i direkte relasjon til hvem kundene dine er, hvordan du møter med og ikke minst hva du har lyst til å uttrykke. Hvis man står på en bokmesse, kan notisbøker eller fine penner være bra, mens hvis du vil sende med noe i bestillingene kundene dine gjør i sommer kan en caps med trykk eller andre produkter føles som det rette valget. Her finner du caps med trykk hvis dette er noe som er aktuelt for deg.
Derfor er profileringsprodukter viktig
Det er mange grunner til at profileringsprodukter har blitt så stort. De fleste som hører det navnet tenker kanskje på sukkertøy eller penner, men sannheten er at vi i dag kan kjøpe nesten akkurat hva som helst og velge å få logoen vår på kjente produkter som en del av markedsføringen vår. Og det å gi bort noe gratis, for eksempel når noen legger en bestilling på over 500 kr, kan være med på å skape en tettere relasjon til brandet deres. Her er noen av grunnene til dette:
- Folk elsker å få ting gratis. Særlig hvis det er noe som er relatert til det de har kjøpt allerede.
- Det gjør at kundene føler en sterkere relasjon til brandet, fordi det understreker at man for eksempel blir belønnet når man er lojal.
- Det gir en følelse av å være en del av noe større, og ikke bare at man er kunde. Dette er noe som kan gjøre at en kunde kommer tilbake til dere i stedet for å handle hos en av konkurrentene deres.
- Det gir en følelse av omsorg, til tross for at man innerst inne vet at det er markedsføring, noe som gir positiv uttelling.