Mulig kansellering av delleveranse fra forhandler

Les hele artikkelen

Har en liten case her.

 

Kjøpte en vare fra platekompaniet i 2016, da de hadde julekalenderen sin som var dårlig planlagt, hvor du kunne stacke rabattkoder. Har fått en ordrebekreftelse. Varene var et album til 25 kr (bare for å kjøpe en lagervare) og en forhåndsbestilling på et spill (Red dead redemption 2) som kommer nå i oktober.

 

Var sikker på at de trakk beløpet i sin helhet da jeg bestilte, fordi de sendte albumet (som var på lager) mens spillet naturligvis ville sendes senere da det ikke var utgitt enda.

 

Ser de bare trakk de 25 for cdenog det står at de vil trekke resten når det sendes (ca 350 for spillet. Frakt var gratis).

 

Problemet er at jeg har sagt opp kortet som ble brukt den gang (det er også utgått og jeg har fått nytt – det ville uansett gått ut i sept i år og spiller kommer 10. okt eller rundt der).

 

Spm mitt da er – kan jeg kreve levering? Vil de sende med en faktura er det helt ok og den kan jeg betale, men om de kansellerer fordi kortet ikke vil være mulig å trekke – kan jeg da kreve å få kjøpe varen til samme prisen, evt at jeg må legge inn en ny ordre, men hvor de kanskje ordner en eksklusiv rabattkode til den prisen eller noe slikt?

 

Ville vanligvis spurt dem, men vil ikke risikere at de bare kjører kansellering og refunderer meg 25 kr og sier at jeg må betale fullpris.