De av leserne som i en periode av livet har fraktet et kull med barn eller to, vet å verdsette enkelte kvaliteter ved en bil som ikke prioriteres like høyt av andre.

SKYVEDØR: De store skyvedørene pÃ¥ Renault Kangoo gjør det enkelt Ã¥ komme til i baksetet, og takhøyden sørger for at du slipper Ã¥ bli krokrygget nÃ¥r alt og alle skal spennes fast.Â
Listen inneholder store døråpninger, nok takhøyde til å få spent fast både barnesetene og poden uten å bøye deg, og et bagasjerom du kan parkere en vogn i uten å slå den sammen. Hvis den i tillegg er elektrisk og byr på et interiør du nærmest kan bruke høytrykksspyler på er ganske mange ønsker oppfylt.

PARKERING FOR BARNEVOGN: Bagasjerommet pÃ¥ Renault Kangoo er pÃ¥ 850 liter, og høyt nok til at du kan kjøre en barnevogn rett inn uten Ã¥ folde den sammen.Â
Store skyvedører
Renault har montert bakseter i den elektriske varebilen Kangoo, og laget det som tilsynelatende ville vært en attraktiv pakke for norske kunder. En smart løsning er takgrinden, der de tverrgående stengene ligger innfelt i takrails-ene og svinges ut i 90-graders vinkel uten behov for montering.

BRETT OG STAPP: Baksetene i Renault Kangoo kan splittes og brettes i forskjellige fasonger, alt etter hvor mye last og hvor mange folk som skal med.Â
De store skyvedørene langs siden gir fri tilgang til baksetene uten å bekymre seg for om bilen ved siden av får pyntet opp lakken. Nevnte bakseter kan også skyves frem og tilbake, samt splittes og brettes for frakt av virkelig store møbler. Bagasjerommet tar i utgangspunktet 850 liter, og kan utvides til 2.500 liter.
Kommer muligens til Norge
Med 1.500 kg maksimal tilhengervekt ser det hele lovende ut, og når representanten for Renault antyder en startpris på rundt 35.000 euro i hjemlandet virker det duket for suksess her hjemme.

MODERNE: Førerposisjonen i Renault Kangoo har det meste av moderne teknologi og førerassistentsystemer.Â
Men rekkevidden pÃ¥ 285 km WLTP, batteriet pÃ¥ 45 kWh og motoren som yter 90 kW tegner opp de første uværsskyene i horisonten. Lynnedslaget kommer nÃ¥r Renault opplyser at de har gjenbrukt delene i lade-strukturen fra Zoe, noe som i praksis betyr at du ikke kan koble bilen til store deler av de eksisterende lade-stasjonene.Â
PR-direktør i RBI Norge AS skriver at de holder muligheten åpen for å lansere den i Norge i 2023, men ønsker å innhente mer informasjon fra markedet før endelig beslutning tas.