Kawasaki viste konseptsykler med bÄde hybrid, hydrogen og elektrisk drift
» data-medium-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/11/kawasaki-ev-hydrogen-hybrid-05-300×200.webp» data-large-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/11/kawasaki-ev-hydrogen-hybrid-05.webp» />
» data-medium-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/11/kawasaki-ev-hydrogen-hybrid-05-300×200.webp» data-large-file=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/11/kawasaki-ev-hydrogen-hybrid-05.webp» loading=»lazy» width=»820″ height=»547″ data-id=»19291″ src=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/11/kawasaki-ev-hydrogen-hybrid-05.webp» alt=»» class=»wp-image-19291″ srcset=»https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/11/kawasaki-ev-hydrogen-hybrid-05.webp 820w, https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/11/kawasaki-ev-hydrogen-hybrid-05-300×200.webp 300w, https://www.bike.no/wp-content/uploads/2022/11/kawasaki-ev-hydrogen-hybrid-05-768×512.webp 768w» sizes=»(max-width: 820px) 100vw, 820px» />
Kawasaki viste konseptsykler med bÄde hybrid, hydrogen og elektrisk drift
Pressemelding fra Kawasaki:
PÄ EICMA-messen i Milano avduket Kawasaki to el-modeller, en Z og en Ninja, laget for Ä vÊre i samsvar med de europeiske A1-forskriftene og avslÞrte at de vil komme til salgs i lÞpet av 2023. Maskinene har to batterier og en maksimal kapasitet pÄ 3,0 kWh. President for Kawasaki Motors Corporation, Mr. Hiroshi Ito, presenterte ogsÄ en prototype av Kawasakis fÞrste Hybrid-motorsykkel noensinne.
HEV-maskinen (Hybrid Electric Vehicle) kan raskt og enkelt bytte mellom forbrenningsmotoren og den elektriske drivkraften, og er for tiden bestemt til Ă„ vĂŠre en del av 2024-produktserien.
Kawasakis mest fremtidsrettede prosjekt er en hydrogendrevet forbrenningsmotor. Selve prototypen ble vist pÄ Eicma, og Kawasaki viste bilder av hvordan en sykkel kanskje kan se ut. Motoren er en oppfÞlger av Ninja H2s kompressorladede enhet, men modifisert for Ä kjÞre pÄ hydrogen i stedet for bensin. Mr. Ito avduket et nytt symbol, Go With Green Power, og understreker Kawasakis forpliktelse til forbrenningsmotorer og forskning pÄ fremtidige drivstofftyper.
Midt i sÄ mange oppsiktsvekkende nye prototype- og pre-produksjonsmodeller, presiserte Mr. Ito at Kawasaki har planer om Ä introdusere rundt 30 forbrenningsmotorsykler globalt pÄ tvers av de to modellsesongene fra modellÄrene 2024 til 2025. Omtrent halvparten av dette antallet vil vÊre i
samsvar med europeiske forskrifter og er derfor bestemt til det Europeiske markedet. Det er med andre ord spennende tider i vente. Let the good times roll!